Политика за личните данни

В съответствие с принципа за прозрачност и Регламент № 679/2016 от БАЙТКОМ ООД в качеството на администратор на лични данни Ви предоставяме информация за начина, по който използваме, споделяме и съхраняваме Вашите лични данни.

В определени случаи БАЙТКОМ ООД се явява обработващ лични данни, като в тези случаи обработването е само за целите, които са му възложени, по начина и средствата, които са му указани от администратора и при съблюдаване на техническите изисквания, поставени от администратора.

Кои сме ние?

БАЙТКОМ ООД е юридическо лице, регистрирано в Търговски регистър към Агенция по вписванията с ЕИК 104606886, седалище и адрес на управление в гр. Велико Търново, ул. „Цанко Церковски“ № 38, вх. Г, ет. 2.

Как можете да се свържете с нас?

Можете да се свържете с нас по предпочитан и удобен за Вас начин, а именно: на имейл – office@bytecombg.com или на телефон 062/606 206.

За кого се отнасят настоящите Правила за прозрачност?

Правилата за прозрачност при обработката на лични данни се отнасят до:

·       Нашите клиенти;

·       Нашите контрагенти;

·       Посетители на уеб сайта;

·       Обработване на лични данни въз основа на дадено съгласие.

 

КЛИЕНТИ

Какви данни събираме за клиентите си?

Данните, които събираме за нашите клиенти, се определят от параметрите на конкретното запитване или договор.

Как събираме личните данни на клиентите си?

Начинът, по който събираме личните Ви данни, е пряко от Вас и документите, които ни предоставяте. Възможно е в процеса на изпълнение на договора да получим Ваши лични данни и от други лица, включително общински, държавни и/или други частни структури.

Цел на обработването на личните данни на клиенти?

Ако сте наш клиент следва да знаете, че целта, за която обработваме Вашите лични данни е сключване на договор или изпълнение на вече сключен договор, както и изпълнение на съществуващо за БАЙТКОМ ООД законово задължение. 

По изключение, обработваме лични данни на клиенти с цел защита на легитимния интерес на БАЙТКОМ ООД или на трето лице.

На какво основание обработваме личните данни на клиентите си?

Основанието, на което обработваме лични данни на клиенти, е въз основа на съществуващи пред договорни съответно договорни отношения.

В определени случаи обработваме лични данни на клиенти в изпълнение на законово задължение или въз основа на легитимен интерес на БАЙТКОМ ООД или на трето лице.

На кого предоставяме личните данни на клиентите си?

БАЙТКОМ ООД предоставя личните данни на своите клиенти на трети лица само и единствено доколкото това е необходимо за изпълнението на договора или приложимото законодателство.

За целите на счетоводното оформяне на документи БАЙТКОМ ООД предоставя лични данни на счетоводна кантора.

Възможно е предоставянето на лични данни на клиенти на трети лица във връзка с техни нормативно установени правомощия– държавни и/или общински органи, както и частни структури, на които по силата на нормативната уредба са им приписани определени права и/или задължения (в това число НАП, органи на съдебната или изпълнителната власт, нотариуси, адвокати, съдебни изпълнители и др.)

За какъв срок съхраняваме личните данни на клиентите си?

Данните на клиенти се съхраняват за срок от 10 години, считано от 1 януари на отчетния период, следващ отчетния период, през който задължението е станало изискуемо. Съхранението е за целите на финансово-счетоводната и данъчно-отчетната дейност.

Всички останали лични данни, чието съхранение не е обосновано за осъществяване на финансово-счетоводната и данъчно-отчетната дейност се съхраняват за период от 5 години от приключването (прекратяване/разваляне и др.) на договора.

След изтичането на посочените срокове данните на хартиен носител се унищожават, а данните на електронен носител се изтриват.

 

КОНТРАГЕНТИ

Какви лични данни събираме?

Данните, които събираме за нашите контрагенти, са от категорията на обикновените лични данни и са единствено необходимите за целите на изпълнение на съществуващия помежду ни договор и спазване на изискванията на приложимото законодателство.

 

Как събираме личните данни на контрагентите си?

Личните данни на контрагентите на БАЙТКОМ ООД се събират пряко от контрагентите.

 

С каква цел обработваме личните данни на контрагентите си?

Ако сте наш контрагент, целта, за която обработваме Вашите лични данни, е сключване на договор или изпълнение на вече сключен договор, както и за изпълнение на съществуващо законово задължение за БАЙТКОМ ООД.

В определени случаи е възможно да обработваме Вашите лични данни с цел защита на определен легитимен интерес.

 

На какво основание обработваме личните Ви данни?

Основанието за обработка на Вашите лични данни е съществуващото помежду ни преддоговорно или договорно отношение или изпълнение на законово задължение. По изключение е допустимо обработване на личните Ви данни на основание легитимния интерес на Администратора или на трето лице.

 

На кого предоставяме личните Ви данни?

БАЙТКОМ ООД предоставя личните данни на своите контрагенти на трети лица само ако това е необходимо за сключването или изпълнението на вече сключен договор (напр. банка, куриерска фирма, счетоводна кантора и др.), както и ако последното е необходимо за изпълнение на законово задължение.

 

За какъв срок съхраняваме личните данни на контрагентите си?

Данните на контрагенти се съхраняват за финансово-счетоводни цели за срок от 10 години, считано от 1 януари на отчетния период, следващ отчетния период, през който е станало изискуемо задължението. Данните, свързани с изпълнението на договора, се унищожават след изтичане на 5 години от архивирането.

След изтичането на посочените срокове данните на хартиен носител се унищожават, а данните на електронен носител се изтриват.

ПОСЕТИТЕЛИТЕ НА УЕБ САЙТА

Какви лични данни събираме за посетителите на сайта?

БАЙТКОМ ООД не събира лични данни на посетителите на сайта. Когато някой посети сайта на Администратора, информацията, която се събира, е свързана с моделите на поведение на посетителите. Правим това, за да открием броя на посетителите в различните части на сайта. Тази информация се обработва само по начин, който не идентифицира субекта. Ние не правим опити да разберем самоличността на посетилите нашия уебсайт.

В случай че изпратите запитване чрез контактната форма на сайта, Вашите лични данни се предават чрез защитени канали и постъпват директно на имейла на администратора. Никой освен получателя на имейла няма достъп до Вашето запитване и съответно предоставените с него данни.

За нормалното функциониране на сайта използваме бисквитки, като повече информация за използваните бисквитки можете да получите от Политиката за бисквитки.

В случай че направите поръчка, създадете профил или изпратите запитване чрез сайта, следва да имате предвид, че всички данни се обработват чрез защитени връзки и трети лица нямат достъп до тях, като ще  се спазват правилата за обработка на лични данни на клиенти, контрагенти и др. съобразно естеството на потребителската активност.

 

ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ ВЪЗ ОСНОВА НА СЪГЛАСИЕ.

В случай че лични данни на някое от горепосочените категории лица се обработват на основата на съгласие, последното трябва да е получено предварително, да е писмено (или електронно) и изрично /за конкретно посочени цели/. Съгласие за обработване на лични данни на лице до 14 години се дава от упражняващия родителски права родител или от настойника на субекта на данните.

Съгласието може да бъде оттеглено по всяко време, като подадете писмено искане съобразно процедурата, описана в секцията Упражняване на права от настоящите правила.

Съгласието не е предпоставка за сключването на договор или причина за неговото прекратяване. То винаги е резултат на свободната преценка на субекта на данни.

 

 

ПРАВА НА СУБЕКТИТЕ НА ДАННИ

Във връзка с обработването на Вашите лични данни, за нас е важно да Ви информираме, че притежавате набор от права, които сте свободни да упражните когато сметнете за необходимо, като се обърнете към БАЙТКОМ ООД в качеството му на администратор на лични данни със съответното искане.

 

Правото на достъп

Какво представлява правото на достъп до лични данни?

Въз основа на правото на достъп Ви информираме дали обработваме Ваши лични данни, какви категории лични данни обработваме и по какъв начин, на какво основание го правим, за какъв срок ще ги обработваме, както и дали ги предоставяме на други лица.

Винаги ли сме длъжни да удовлетворим искането Ви?

Достъпът може да Ви бъде отказан, в случай че искането Ви е явно необосновано.

Достъпът може да бъде отказан и ако Вашите лични данни съдържат лични данни на трети лица, освен ако третите лица изрично не са се съгласили да Ви предоставим данните им.

Какво ще получите в отговор на искането си?

В случай че преценим, че искането Ви е обосновано и удовлетворяването му не би засегнало личните данни на трети лица (или е налице тяхното съгласие) ще получите отговор, който съдържа информация по посочените по-горе критерии.

В случай че е налице основание за отказ, ще Ви предоставим информация за основанието за отказа.

 

Коригиране на лични данни

Какво представлява правото на коригиране до лични данни?

Правото на коригиране на лични данни дава възможност да се поправят неточните или вече неактуални данни.

Можете да използвате това свое право и в случаите, в които е необходимо допълване на личните Ви данни с оглед целите, за които са ни предоставени.

Как можете да упражните правото си на коригиране на лични данни?

Можете да упражните правото си на коригиране на личните данни, които обработва БАЙТКОМ ООД като подадете искане. Можете да използвате формата, която е достъпна на сайта на Администратора или да подадете молба в свободен текст.

В заявлението за коригиране или допълване на данните е нужно да посочите кои конкретно данни смятате за некоректни, как следва да бъдат поправени или допълнени, както и да приложите съответни доказателства, ако такива са налични.

Какво ще получите в отговор на искането си?

В случай че преценим, че искането Ви следва да бъде удовлетворено, ще предприемем необходимите стъпки за да коригираме личните Ви данни по начин, по който сте заявили, че следва да се извърши това.

В случай че е налице основание за отказ, ще Ви предоставим информация за основанието за отказа.

 

Изтриване на лични данни

Какво представлява правото на изтриване на лични данни?

Правото на изтриване на лични данни или по-разпространено като правото да бъдеш забравен Ви дава възможност след като дадени Ваши лични данни не са вече необходими за целите, за които БАЙТКОМ ООД ги събира и обработва, да поискате от Администратора те да бъдат изтрити.

Кога можете да поискате личните Ви данни да бъдат изтрити?

Можете да се възползвате от правото си личните Ви данни да бъдат изтрити, ако:

·       личните Ви данни се обработват на основание Вашето съгласие и Вие решите да го оттеглите;

·       вече не желаете данните Ви да бъдат обработвани за маркетингови цели;

·       смятате, че обработването им е незаконосъобразно.

Винаги ли ще бъде удовлетворено искането Ви?

Правото да бъдеш забравен не е абсолютно, затова БАЙТКОМ ООД си запазва правото да откаже да удовлетвори искането Ви ако обработването е:

-        на законово основание;

-        за установяването, упражняването и защитата на правни претенции;

-        за целите, за които са били събрани или обработвани по друг начин;

-        за научни, изследователски и статистически цели, както и ако се извършва в обществен интерес.

Също така, ако искането Ви е явно необосновано, запазваме си правото да откажем да изтрием данните Ви.

Какво ще получите в отговор на искането си?

В случай на отказ да удовлетворим искане Ви, ще получите мотивите ни за това решение.

В случай че са налице условията за удовлетворяване на искането Ви, същото ще бъде изпълнено.

 

Ограничаване на обработването на лични данни

Какво представлява правото на ограничаване на обработването на лични данни?

Правото на ограничаване на обработката на лични данни дава възможност на субекта на данни да ограничи начина, по който се обработват личните му данни, ако се съмнява в точността на данните или начина, по който се използват същите.

Правото на ограничаване забранява ли на администратора да обработва личните данни?

Упражняването на това право не рефлектира върху правото на Администратора да обработва личните Ви данни по някой от следните начини:

-        да продължи да съхранява Вашите лични данни;

-        да ги използва за установяването, упражняването и защитата на правни претенции;

-        за защита правата на други лица;

-        важен обществен интерес налага това.

Какво представлява ограничаването на обработването?

Обикновено ограничението за обработване на личните Ви данни е временно, за следните срокове:

-        Ако Вие оспорвате точността на личните Ви данни – обработването на личните данни се ограничава, докато се изясни дали искането да бъдат коригирани е основателно;

-        Ако Вие възразявате срещу обработването на данните Ви въз основа на обществен или легитимен интерес – обработването на личните данни се ограничава, докато трае проверката, която ще оцени чий интерес е от първостепенно значение.

Възможно е ограничението да не е временно, а да е по отношение на определен тип обработване.

Ако ограничаването е временно, Администратора се задължава да Ви информира, преди то да отпадне.

Администраторът на лични данни винаги ли е длъжен да удовлетвори искането Ви?

Администраторът е длъжен да удовлетвори Вашето искането, ако:

-        не се нуждае вече от данните Ви за целите на обработването им, но на Вас са Ви нужни с оглед установяването, упражняването или защитата на правни претенции;

-        смятате, че обработваме данните Ви неправомерно, но все пак не искате те да бъдат изтрити;

-        е предоставило данните Ви на трети лица, то се задължава, доколкото това е възможно и не би ни струвало несъразмерно големи усилия, да ги информира за Вашето искане.

Ако сметнем, че искането Ви за ограничаване е явно необосновано, запазваме си правото да откажем да ограничим обработването на данните Ви, като ще Ви информираме мотивирано за отказа си.

 

Преносимост на личните данни

Какво представлява правото на преносимост на личните данни?

БАЙТКОМ ООД като администратор на лични данни, предоставя възможност да упражните правото си на преносимост на личните данни в случаите, когато личните Ви данни се обработват по автоматизиран начин, въз основа на Вашето съгласие или обработването е необходимо за изпълнението на договорно задължение. Въз основа на това право ще можете да получите личните си данни или същите да бъдат пряко прехвърлени към друг – избран от Вас Администратор на лични данни.

Имате право да поискате да получите личните си данни в структуриран и широко използван, пригоден за машинно четене формат, и да ги прехвърлите на друг администратор или, когато това е технически осъществимо, да поискате ние пряко да ги прехвърлим на посочен от Вас администратор.

Администраторът на лични данни винаги ли е длъжен да удовлетвори искането Ви?

Правото на преносимост на данните не е абсолютно. Правото на преносимост на личните данни е приложимо в случаите, когато:

-        обработването е въз основа на съгласие или е необходимо за изпълнение на задължение по договор, и е налице автоматизирано обработване на лични данни.

Какво се случва с личните ми данни след удовлетворяване на искането за преносимост на данните?

Администраторът не изтрива личните Ви данни, но спира да ги обработва за целите, за които са му били предоставени.

 

Възражение срещу обработване на лични данни

Какво представлява правото на възражение срещу обработването на лични данни?

Правото на възражение Ви дава възможност да се противопоставите на обработването на личните Ви данни за определени цели.

Винаги ли можете да възразите срещу обработването на личните Ви данни?

Можете да възразите срещу обработването само в случаите, когато Администраторът ги обработва:

-        на основание наличие на легитимен интерес, независимо дали това е легитимния интерес на Администратора на лични данни, или на трета;

-        за целите на научни или исторически изследвания или за статистически цели;

-        за целите на директния маркетинг (включително профилиране).

 

Упражняване на правата

Как можете да упражните изброените права?

Всяко от изброените права може да упражните чрез подаване на писмено искане до Администратора на лични данни.

Как се подава искането?

За целта можете да използвате формата за заявление за съответното право или да подадете молба в свободен текст.

Къде се намира формата за заявление?

Формата е достъпна в офиса на Администратора на адрес гр. Велико Търново, ул. „Цанко Церковски“ № 38, вх. „Г“, ет. 2

Какво трябва да съдържа молбата в свободен текст, ако предпочетете да сезирате Администратора по този начин?

В искането си е необходимо да посочите Вашите имена и адрес, както и други идентифициращи данни, ако сметнете за необходимо, описание на Вашето искане, предпочитаната форма на комуникация, дата и подпис.

Ако действате като упълномощено лице, e нужно да приложите към заявлението и съответното пълномощно.

Къде се подава искането?

Искането можете да подадете на място в офиса на БАЙТКОМ ООД на адрес гр. Велико Търново, ул. „Цанко Церковски“ № 38, вх. „Г“, ет. 2, както и да подадете чрез куриер или по пощата до този адрес.

Можете да подадете попълненото от Вас заявление или молба в свободен текст и на имейл: office@bytecombg.com.  

Как ще разберете резултата от подаденото искане?

Ще се свържем с Вас по посочения от Вас начин – имейл или адрес. В случай че не посочите изрично начин на комуникация – имейл или адрес, Администраторът ще се свърже с Вас по начина, който прецени за най-удобен с оглед ефективност. Ако сте посочили само имейл, или само адрес, то ще се свържем с Вас чрез предоставения от Вас начин за комуникация.

Възможно ли е да ми бъдат поискани допълнителни документи/данни?

С цел защита на правата на субекта на данни е възможно да Ви бъдат поискани допълнителни документи или данни, за да се уверим, че не е налице злоупотреба с право. Поисканите допълнителни данни или документи няма да бъдат обработвани по начин, със средства и за цели различни от идентифициране на субекта на данните и подалия искането за упражняване на права.

Колко време ще чакате за отговор?

БАЙТКОМ ООД е администратор на лични данни с висока ангажираност в сферата на защитата на личните данни, поради което полагаме усилия да отговаряме максимално бързо на исканията. Въпреки това, Ви информираме, че нормативно установеният срок е до 1 месец от подаване на заявлението.

 

СРЕДСТВА ЗА ЗАЩИТА

Какво да направите ако не сте доволни от отговора на Администратора или смятате, че е налице нарушение на правата Ви?

В случай че смятате, че правата Ви по Регламент 2016/679 и по Закона за защита на личните данни са нарушени, имате право да сезирате Комисията за защита на личните данни.

Комисията ще разгледа Вашия случай и ще Ви информира за резултата.

След като се произнесе с решение, Комисията ще Ви изпрати копие от него, което Вие имате право да обжалвате по съдебен ред според правилата на Административно процесуалния кодекс.

Заедно с това имате възможност да сезирате и съответния административен съд или Върховен административен съд по правилата, уредени в Административно процесуалния кодекс.

Не можете да сезирате съда, ако има висящо производство пред Комисията за същото нарушение или нейно решение относно същото нарушение е обжалвано и няма влязло в сила решение на съда.

 

 

Меню